Go to Top

ИТ одељење – кроз креативност разумевање будућности

Моћ ИТ сектора у будућности

Свима нама  је потребна нека врста креативног израза. Након што је дете целог дана било у школи, могућност да ради на нечему што воли му пружа одличан осећај и релаксацију. Деци терба понудити активности које код њих развијају креативност. Деца која не уживају у другим облицима креативног изразавања, попут цртања, писања или музике, могу да развију своју креативност управо у програмирању. Још као почетници, док уче да програмирају, могу да аутоматизују рачунарске задатке, креирају сопствене игре и граде wеб странице. За децу  је врло важно да осете да имају моћ да нешто створе.

Програмирање је веома корисна вештина којом  дете развија способност решавања проблема, креативност и вештине комуникације. Програмирање развија општу логику и способност брзог прилагођавања променама. У будућности, компјутери ће постати саставни део живота у тој мери да ће се непознавање “језика” компјутера сматрати врстом неписмености. Нека ваша деца науче да креирају модерне wеб презентације и да програмирају апликације на занимљив и креативан начин.

Осмаци који се определе за специјализована ИТ одељења имаће сјајну стартну позицију приликом уписа на факултет: током гимназије ће направити прве кораке у ИТ сектору, који је већ данас синоним за озбиљан и добро плаћен посао, а истовремено ће добити широко гимназијско образовање након кога ће моћи да конкуришу за било који факултет који желе да упишу.

Уписом у специјализована ИТ одељења млади се припремају за каријеру у најперспективнијем сектору не само српске него и светске привреде. Када се говори о ИТ сектору, прво се помињу добре плате, али то је по мом мишљењу мање интересантан део. Оно што бих посебно желела да истакнем је да се ИТ индустрија такмичи на светском тржишту, што значи да се људи који у њој раде непрестано развијају, путују и упознају различите људе, добијају нове идеје. Такође, треба рећи да је посао доста интензиван и стресан, да има притисака и борбе, тешких одлука и да су потребни људи спремни да поведу и да преузму одговорност. Због те комбинације озбиљног посла, на коме човек има могућност да се стално развија и напредује, људи у ИТ индустрији се углавном осећају срећно, испуњено и оптимистично.

Ученици који упишу специјализована ИТ одељења ће научити да размишљају алгоритамски. То значи да ће научити да прво морају добро разумети проблем који желе да реше, као и да проблемима треба приступити аналитички, поделити их на мање проблеме, осмислити кораке потребне да се проблем реши. Овде није реч само о начину да се лакше реше задаци из информатике, већ о приступу који се може применити на било који сложенији проблем са којим ће се суочити у животу.

Већ данас није довољно знати само читати и писати да би се неко сматрао писменим. Зато је битно учити алгоритамски начин размишљања и програмирања. То је основна писменост 21. века.

Кроз игру и занимацију, код ученика се буди жеља за савлађивањем и проширивањем наставног градива из области програмирања, али и области природних и техничких наука.

Гимназија Рашка међу првим гимназијама у Србији која је увела ИТ одељење

Наша Гимназија „Рашка“ може се похвалити сада већ са две генерације уписаних ђака овог смера и припрема се за трећу. Може се похвалити квалитетним кадром и квалитетним ђацима који су се определили за овај смер.

Симбиоза квалитета и саме области које пружају широк спектар могућност да се кроз креативност и корисност пренесу знања из програмерских области, а самим тим и ђацима омогући да ту креативност и корисност изрази кроз тестове који се пред њих постављају даје осећај игре где је константан рад проткан учењем (релацијом предавач-ђак) које се доживљава на један посебан начин који не ствара код ђака утисак „морам да научим“ већ „желим да научим још и још – ово је тако занимљиво“.

Све горе наведено је код прве генерације уписаних ђака овог смера ескалирало у другој години (овој), где као предметни наставник из главног предмета Програмирање могу да се похвалим ђацима који су показали самоиницијативну заинтересованост за такмичење. Михајло Радојевић је за сада, у односу на конкуренцију (где се све четири године целе Србије ИТ специјализованог одељења такмиче) постигао изузетне резултате где се у обе квалификације налази међу првом половином такмичара (морам напоменути да их има преко 900 такмичара).

Такође, имамо три тима ученика од по три члана који су показали интересовање за МТС конкурс андроид апликација, који су уз моју помоћ, посебно је важно да истакнем да је та помоћ била минимална (имала је улогу ментора који их само усмерава), јер су ђаци самостално учили нов језик и нов начин размишљања на истом јер у редовном школовању још увек се нису сусрели са том врстом програмских језика, направили су одличне апликације. Делић рада поделићемо и са читаоцем ове теме кроз слике испод.

 

Podelite sa prijateljima